Direktlänk till inlägg 24 augusti 2008

helgen

Av Mikaela - 24 augusti 2008 19:28

FREDAG:

Mio var inte på dagis idag.

Dagens post:

P.S Katten kom inte med posten!!

fick bl.a min älskade stegräknare idag. Tror jag gick hela 700 steg!!


Skippade glassen med Elin och bytte till pizza and a movie..

Eftersom vi bestämde pizza så tänkte jag snåla på maten på dagen och åt majskolvar..

Mio ville med smaka:

Safe to say: han gillade majs ;-)


Mmmmm majs!!



Kvällen:

Såg Hottie and the nottie..

Obs!! Inte en "äta till" film, man vill inte se snor å ruttna tånaglar när man äter..

Så där sprack även mitt "äta nyttigare program" ja, ja.. gott var det iaf..

Tyvärr glömde jag att ta kort.. Tur var väl det för jag såg ut som teh nottie.

Whatever!! Vem vill se ut som Paris Hilton??


LÖRDAG:

Elin åkte vid 01 och sen hade jag svårt å sova.. så typisk!!

Iaf somnade till sist och vaknar 05  då Mio skriker...

Gick in, pussade honom och gav honom sin napp. Han somnar om :-) "tack gode!!"

När vi vaknade sen slängde jag ihop lite grejer och drog till Karlshamn..

Hade hoppats åka inom mammas grav men ville inte släpa ut Mio i regnet.. Det öste ner hela lördagen..

Vågar knappt berätta att det blev dålig mat till middag den dagen med.. Jag och Mio delade en rulle. På kvällen åt vi räkor.. Testade att ha Mio sittandes på vanlig stol som vi vuxna och det gick rätt bra.. även att han sov i vanlig säng. Middagsluren gick fint att få han att somna.. natten därimot *suck* vi la oss kl 19:45. Mio somnade 21:30.

Jag la mig kl 00:00 trött som ett ** i en 80-säng och lillgrabben på tvären.. kl 02 vaknar jag av ett tryck i bröstet, Mio står på knä jämte mig med händerna på min bröstkorg och tittar på mig.. När jag öppnar mina ögon och tittar på honom så pussar han mig.. **Kärlek** När han 1½ timme senare fortfarande ligger och skriker pappa och sparkar mig i ryggen är jag lite osäker på det där med kärlek och funderar på om jag ska lägga han i morfars säng å sedan springa ut och låsa min dörr..

lägger kudden över mitt huvud å lyckas somna om.. nästa gång jag tittar på Mio sover han..


Efter 2 sena kvällar på vaken på natten känner jag mig nästan bakis.. men det går fort över då jag får lite kaffe i mig.. Oh my good vad jag älskar kaffe!!


Dagens middag bestod av rotmos och fläskkorv..

Mio gillade det.. och jag med.. gjorde misstaget att läsa hur många kcal det är i en sådan liten korv... 750 kcal..

hej å hå!! 


Körde inom Willys på vägen hem.

Mio var en prins på willys. Älskar när han visar den sidan..

Älskar även willys.. Handlade: över 1 kg nötfärs, kattfoder, Lastbil till Mio, olika sylter, philadelphia, mozzarella, färsk pasta, coctailtomater, sallad, 2 coca-cola, bröd, kräm, mjölk.. och lite annat.. kom inte upp i 300 ens.. det e en bra affär..


Självklart kom jag inte ihåg att ta med  min kamera till karlshamn heller :-( jag e usel.. jag vet..


så, nu sitter jag här..

söndag kväll.. kl är för mycket.. Min lille ska sova..

Ångest för att imorgon är min sista vecka som mammaledig.. vart tog tiden vägen?? jag har varit hemma 21 månader.. Konstigt att ha varit utan Jonas med i 1 vecka.. att sova själv i en vecka :-(


Bild från tidigare i veckan.

En favorit:


PS. Mio hatar räkor!!!

 
 
Vinnie

Vinnie

26 augusti 2008 09:52

hahaha va härtligt han hugger in på majs kolven:)

http://elmas.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 27 september 2008 16:50

  Den andra bloggen strular för mig och jag har noll tålamod.. so guess whos back =)   Tyvärr är min lille prins sjuk igen :-(   Tips och råd från andra mammor välkomnas.. Känner mig som en urusel mamma.. Jobbet tjurar för jag e hemma.. Dagis uppska...

Av Mikaela - 7 september 2008 11:47

Tack Vinnie!!  Ska prova denna blogg lite http://michayla.babyblogg.se vi får se vilken som passar mig bäst sedan... ...

Av Mikaela - 6 september 2008 20:36

Luciano Pavarotti.. Som idag varit död ett år.. en av mina drömmar var att se honom lajv så jag var faktiskt ledsen idag för ett år sedan.. ...

Av Mikaela - 6 september 2008 17:58

Om duh får mer än 20 så är du en dum blondin![x] Ett tuggummi har fallit ur min mun när jag pratar.[x] Ett tuggummi har fallit ur min mun närr jag INTE pratar.[ ] Jag har gått in i en glasdörr/fönster.[ ] Jag har gått ur/gått in i ett fordon som ännu...

Av Mikaela - 6 september 2008 08:05

Mmm börjar närma mig mina 100 bilder som man max får ha på denna blogg.. Undrar om jag ska radera gamla bilder eller köpa till nya??? Vad tycker ni??   xoxo ...

Presentation

Omröstning

Vad vill du att jag ska blogga mera om??
 The mama!
 Jonas
 Mio
 Pysen (katten)
 Dagis
 vänner
 tv/film
 släkten
 annat
 Bloggar bra som jag gör

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards